Nasze włoskie wakacje – z wizytą w Lombardii

lip 31, 2016 | 2 Komentarze

Włoskie wakacje

Głównym celem naszych tegorocznych wakacji we Włoszech było jezioro Como. Słyszeliśmy, że okolice jeziora są bardzo malownicze, uznawane za jeden z najpiękniejszych zakątków kraju, jak i kontynentu. Zachęceni pozytywnymi opiniami oraz niesamowitymi zdjęciami postanowiliśmy się przekonać jak jest naprawdę!

Aby zwiedzić ten piękny zakątek wybraliśmy lot do Bergamo, które położone jest niedaleko jeziora Como. Poza dobrym połączeniem lotniczym pomiędzy Bergamo, a polskimi lotniskami, dużą zaletą tego miasta jest również jego walor turystyczny. Jest to mianowicie bardzo ciekawe miasto, które składa się z części dolnej, oraz położonej na wzniesieniu części górnej, tzw. Città Alta, która jest głównym celem turystów. Città Alta to stare miasto otoczone murami obronnymi, z zabytkowymi budowlami, wąskimi uliczkami, klimatycznymi placykami oraz wieloma punktami widokowymi, z których można obserwować charakterystyczną zabudowę Bergamo oraz piękne góry w tle.

Widok na Città Alta z dolnej części Bergamo

Oraz widoki z górnej części miasta

Góry nad Bergamo

Kolejnym punktem naszej wyprawy była stolica Lombardii – Mediolan, oddalony od Bergamo o około 50 kilometrów. Do centrum Mediolanu dojechaliśmy wygodnie autobusem, które kursują co kilka minut z Bergamo, a dokładnie sprzed terminalu lotniska Orio al Serio.  Ponieważ na zwiedzanie Mediolanu planowaliśmy przeznaczyć jeden dzień, ograniczyliśmy się do najbardziej znanych i polecanych miejsc, a są to przede wszystkim: Piazza del Duomo z imponującą gotycką katedrą oraz ekskluzywnym pasażem handlowym – Galerią Wiktora Emanuela II, słynna ulica Via Monte Napoleone, potężny Zamek Sforzów z pięknym parkiem i łukiem triumfalnym oraz dzielnica Navigli, nazywana małą mediolańską Wenecją.

Włoskie wakacje w Mediolanie - plac Duomo

Następnego dnia opuściliśmy Bergamo i udaliśmy się do Lecco nad jeziorem Como, gdzie nocowaliśmy do końca naszego pobytu. Lecco okazało się być przepięknym miejscem. Samo miasteczko, a zwłaszcza jego zabytkowa część, jest bardzo zadbane i oddaje klimat Włoch, jednak zachwyca głównie za sprawą swojego położenia. Spacer wzdłuż krystalicznie czystego jeziora z widokiem na alpejskie wzgórza na długo pozostanie w naszej pamięci.

Włoskie wakacje nad jeziorem Como - Lecco

Nad jeziorem Como spędziliśmy pozostałe dni naszego pobytu. Poza Lecco zwiedziliśmy też inne miasteczka nad brzegiem jeziora – Varennę, Bellagio, Menaggio oraz Como. Podczas tych wycieczek oglądaliśmy piękne jezioro z różnych perspektyw, spacerowaliśmy klimatycznymi włoskimi uliczkami, próbowaliśmy włoskich przysmaków i podziwialiśmy zachwycające widoki. Udało nam się również wybrać w góry, by oglądać panoramę Alp.

Jeśli zainteresowała Was wyprawa w ten region Włoch, zapraszam do śledzenia mojego bloga. O wszystkich miejscach, które odwiedziliśmy będziecie mogli przeczytać w następnych wpisach już niedługo!