Nad morze z niemowlakiem: TAK czy NIE?

sty 16, 2019 | 0 komentarzy

Jak już wiecie z ostatniego wpisu, we wrześniu spędziliśmy kilka dni w Świnoujściu. Był to nasz pierwszy wyjazd we troje. O tym dlaczego zdecydowaliśmy się pojechać nad morze z niemowlakiem możecie przeczytać w poprzednim wpisie. Dziś pojawi się kilka naszych przemyśleń na temat samego Świnoujścia. Czy Świnoujście to dobry wybór na krótki urlop z trzymiesięcznym dzieckiem? I tak i nie… Sprawdź dlaczego!

TAK:

• Duża ilość ścieżek spacerowych. Planując wyjazd szukaliśmy miejscowości, w której będzie sporo miejsc nadających się na spacery z wózkiem. W Świnoujściu jest mnóstwo ścieżek idealnych na takie spacery. W turystycznym centrum znajduje się długa promenada, wzdłuż której jest wiele przyjemnych restauracji, kawiarni, lodziarni, czy też ławeczek (choć w większości obleganych przez kuracjuszy;-). Spacery z dzieckiem można więc połączyć ze spędzeniem czasu wśród typowego wakacyjnego tłumu i gwaru, jeśli mamy na to ochotę.

Szczególnie spodobały się nam:

• Ścieżka widokowa nad samym morzem. Świetna opcja dla wózków – możemy jechać po wygodnym podłożu cały czas mając widok na plażę i morze.
  • Wjazd dla wózków na plażę. Poruszanie się wózkiem po piasku nie należy do najłatwiejszych. Na szczęście jest w Świnoujściu wejście przygotowane specjalnie dla osób niepełnosprawnych, gdzie betonowa ścieżka prowadzi na sam środek plaży. To świetne rozwiązanie również dla rodzin z małymi dziećmi. Dla zainteresowanych umiejscowienie tego wejścia na mapce poniżej.

Wejście na plażę dla wózków

• Ładny duży park. Park Zdrojowy jest idealnym miejscem na drzemkę niemowlaka. Jest bardzo duży, co daje możliwość długich spacerów w ciszy i spokoju. Część parku jest ładnie zagospodarowana z fontanną, zadbanymi alejkami, kwiatami, placem zabaw. Jest też część “leśna” z wytyczonymi ścieżkami wśród drzew i krzewów. W parku można też wybrać się na spacer ścieżką historyczną i zwiedzić zabytkowe forty. Stamtąd niedaleko już do falochronu ze słynnym białym wiatrakiem – Stawa Młyny. Dojście tam wymaga co prawda pokonania fragmentu po piaszczystym podłożu, ale będąc w Świnoujściu jest to punkt obowiązkowy.
  • Miejsca noclegowe w dogodnej lokalizacji. W Świnoujściu znaleźliśmy nocleg w idealnej lokalizacji. Dzieliło nas kilka kroków od plaży, promenady i parku – lepszego miejsca nie mogliśmy wybrać! Na mapce poniżej zaznaczyliśmy lokalizację małego osiedla apartamentowców. Znajduje się tam dużo mieszkań na wynajem. My szukaliśmy przez portal booking.com. Bardzo polecamy tą lokalizację!

Apartamenty w Świnoujściu

• Dostępność restauracji i kawiarni poza sezonem. Wiedzieliśmy, że w tak dużym kurorcie jak Świnoujście, nawet w drugiej połowie września nie będzie problemu z punktami gastronomicznymi. Rzeczywiście wszystkie lokale przy promenadzie były otwarte, zarówno restauracje, jak i stoiska z lodami, goframi itp. Nie było też problemu ze znalezieniem restauracji z udogodnieniami dla rodzin z dziećmi, np. przewijakami.

NIE:

• Przeprawa promowa. Dojazd do Świnoujścia niestety nie należy do najwygodniejszych. Długie oczekiwanie na prom potrafi zniechęcić do odwiedzenia tego miasta. Stojąc w ponad dwugodzinnej kolejce z niemowlakiem na pokładzie obiecałam sobie, że więcej do Świnoujścia nie pojedziemy. No chyba, że powstanie planowany tunel… lub stroną niemiecką.

Podsumowując, jeśli zastanawiacie się czy jechać nad morze z niemowlakiem, mam nadzieję, że powyższe wskazówki ułatwią Wam tą decyzję. Wyjazd można zorganizować tak, aby odpocząć i oderwać się od codzienności, a jednocześnie zapewnić komfort i bezpieczeństwo dziecku. Świnoujście jest odpowiednim kierunkiem, jeśli nie liczyć oczekiwania na prom. Jestem ciekawa czy znacie i polecacie inne kierunki, które sprawdzą się na wakacjach z niemowlakiem. Dajcie znać w komentarzach!