Jezioro Como – czyli najpiękniejsze widoki pod słońcem

wrz 4, 2016 | 2 Komentarze

Jezioro Como – Varenna

Następny dzień naszego pobytu przeznaczyliśmy na odkrywanie kolejnych ciekawych zakątków nad jeziorem Como. W tym celu udaliśmy się do Varenny, jednego z bardziej znanych miasteczek w okolicy.

Jak dojechać do Varenny?

Trasę Lecco – Varenna (22km) można wygodnie pokonać pociągiem. Koszt biletu to 2,90 euro. W pociągu siadamy po lewej stronie, aby podziwiać jezioro Como, którego brzegiem wiedzie trasa.

Rejs po jeziorze Como

Zwiedzanie Varenny odłożyliśmy na popołudnie, aby w pierwszej kolejności wybrać się na rejs promem po jeziorze Como. Varenna to jeden z głównych punktów komunikacyjnych dla przepraw promowych, można stąd wyruszyć na zwiedzanie jeziora w dowolnym kierunku. Po pobieżnym zapoznaniu się z rozkładem jazdy promów, który okazał się zbiorem kompletnie niezrozumiałych (przynajmniej dla Jadzi;) tabelek, zdecydowaliśmy się na popularny wśród turystów rejs po środkowej części jeziora.

WSKAZÓWKA

Bilet na rejs po jeziorze Como

Bilet na rejs po środkowej części jeziora Como to koszt €15. Bilet jest ważny przez cały dzień i uprawnia do nielimitowanych przepraw na trasie Lenno – Tremezzo – Villa Carlotta – Cadenabbia – Bellagio – Menaggio – Varenna.

a zdjęciach pierwsze widoki z promu (między innymi na oddalającą się Varennę) oraz Jadzia, która chyba woli jednak stać na ziemi.

I pora na pierwsze tego dnia selfie.
a to My właśnie:)

Zmierzamy do Bellagio – miasteczka znajdującego się na cyplu otoczonym wodami jeziora z trzech stron. Po kilkunastu minutach na promie widać już pierwsze zabudowania. Powoli zbliżamy się do brzegu. Już na pierwszy rzut oka widać, że Bellagio to prawdziwa perełka jeziora Como. Nadbrzeże usiane jest ekskluzywnymi hotelami i restauracjami. Nie można też nie zauważyć luksusowych samochodów przebywających tam turystów.

JEZIORO COMO – BELLAGIO

Po zejściu na ląd wchodzimy w gąszcz urokliwych uliczek, którymi pniemy się w górę miasteczka. Artyści wystawiają tu swoje dzieła, a w małych sklepikach można zakupić lokalne pamiątki. Uwagę zwracają winiarnie zapraszające na degustację oraz liczne bary i restauracje oferujące włoskie przysmaki. Spacerując po Bellagio napotkaliśmy mały kościółek – jak się okazało Bazylikę Świętego Jakuba (Basilica di San Giacomo), z charakterystyczną wieżą, którą widzieliśmy już z promu.

Po wyjściu z kościoła skierowaliśmy się w kierunku północnej części miasta, gdzie po przejściu pięknymi ogrodami w pobliżu jednej z restauracji znaleźliśmy się w punkcie, z którego roztaczał się niesamowity widok na jezioro. Byliśmy na samym „czubeczku” cyplu, z którego można było oglądać zarówno północną część jeziora z górującymi nad nim Alpami, jak i wschodnią część z widoczną w oddali Varenną. Wzrok przykuwała również charakterystyczna góra na drugim brzegu jeziora z ciekawym ukośnie biegnącym białym skalnym pasem.

Jeszcze kilka widoków z portu w Bellagio i wsiadamy na prom zmierzający do kolejnego słynnego miasteczka – Menaggio.

Jezioro Como – Menaggio

Menaggio to miasteczko, które zapamiętamy przede wszystkim jako miejsce, gdzie zjedliśmy najlepszą włoską pizzę podczas całego pobytu!

WSKAZÓWKA

Gdzie zjeść najlepszą pizzę nad jeziorem Como?

Jeśli odwiedzacie Menaggio to koniecznie zajrzyjcie do restauracji „La Trattoria”. Jest pysznie, miło i włosko!

Pizza w Menaggio

Krótki spacer po Menaggio ograniczyliśmy głównie do nadbrzeża, przy którym znajduje się mała marina i malowniczy deptak. Podobnie jak w innych miasteczkach nad jeziorem Como mnóstwo tu klimatycznych barów i restauracji, nad którymi góruje charakterystyczna wieża – tym razem dzwonnica.

Varenna

Po dotarciu do przystani promowej zdecydowaliśmy się na powrót do Varenny. Poza spacerem po samym centrum miasta mieliśmy w planach jeszcze zwiedzanie zamku, więc odpuściliśmy sobie już wyprawę do Tremezzo i Cadenabbia, które mijaliśmy w drodze do Menaggio.

WSKAZÓWKA

Rejs po jeziorze Como – jakie bilety?

Wybierając się na rejs po jeziorze Como warto rozważyć zakup biletów na każdą przeprawę osobno. Nasza wyprawa obejmowała trzy przeprawy: Varenna – Bellagio, Bellagio – Menaggio oraz Menaggio – Varenna. Zakup trzech osobnych biletów wyniósł by nas troszkę mniej niż 15 euro, a na odwiedzenie wszystkich miejsc, do jakich uprawniał nas bilet zwyczajnie nie wystarczyło czasu. Oczywiście wszystko zależy od tempa zwiedzania – my postawiliśmy na raczej spokojny spacer i napawanie się widokami;)

A na koniec kilka zdjęć z Varenny – urokliwego miasteczka z wieloma ciekawymi zaułkami. Varenna zachwyca pięknym nabrzeżem, kolorowymi kwiatami i tajemniczymi ścieżkami wzdłuż zabytkowych murów. Nad miastem góruje wieża, która jest częścią kościoła św. Jerzego. Ostatnią atrakcją jaką planowaliśmy zwiedzić jest zamek Vezio – ale o tym już w kolejnym wpisie!