Raj milionerów – Paxos i Antipaxos

sie 23, 2017 | 1 komentarz

Dzisiejszy wpis jest już ostatnim opisującym miejsca, które odwiedziliśmy na Korfu. Choć może zamiast ‘już’ powinnam napisać ‘dopiero’, bo okazuje się, że podczas zaledwie tygodniowego pobytu udało nam się zobaczyć wiele pięknych zakątków wyspy. Do tej pory powstało już trzynaście wpisów, a przygotowanie i zamieszczanie ich trwa już ponad miesiąc! A w kolejce czekają następne relacje, którymi chcielibyśmy się z Wami podzielić:-) Dziś zapraszamy na relację z rejsu do Paxos i Antipaxos.

Paxos i Antipaxos

Paxos i Antipaxos to leżące na południe od Korfu niewielkie wyspy należące do archipelagu Wysp Jońskich. Paxos to górzysta wyspa o powierzchni 19km2. Według greckiej legendy Paxos powstała za sprawą Posejdona, który za pomocą trójzębu odłupał południową część wyspy Korfu, aby stworzyć sobie odosobnione miejsce schadzek z boginią Amfitrytą. Trzy kilometry od brzegów wyspy Paxos położona jest maleńka Antipaxos słynąca z produkcji wina oraz przepięknych plaż. Wyspę, według różnych źródeł, zamieszkuje od 20 do 40 stałych mieszkańców.

Dlaczego Paxos i Antipaxos nazywane są rajem milionerów? Podobno wyspy są popularnym miejscem wypoczynku bogaczy i celebrytów. Nawet głowy państw wybierają te tereny aby spędzić wakacje na rajskich plażach z dala od tłumów. Płynąc wzdłuż wybrzeża mijaliśmy wiele ekskluzywnych jachtów i katamaranów wpływających w zaciszne zatoczki i zatrzymujących się przy bezludnych plażach. Kto wie, może na pokładzie znajdowała się jakaś gwiazda?

Paxos

Wyspa Paxos

Antipaxos

Wyspa Antipaxos

Jak wybrać się na Paxos i Antipaxos?

Rejs na wyspy oferowany jest przez większość lokalnych biur podróży na Korfu. Już przed wyjazdem czytaliśmy o nim na blogach poświęconych zwiedzaniu wyspy i zachwyciły nas piękne zdjęcia i pełne ‘ochów’ i ‘achów’ relacje turystów. Dlatego jeden dzień naszego pobytu przeznaczyliśmy na tę morską wyprawę po Morzu Jońskim. Wycieczkę wykupiliśmy w miejscowości Benitses w cenie 25 euro od osoby. W cenę wliczony był rejs (organizowany przez firmę Britannia Cruises) oraz transfer autobusowy do portu w mieście Korfu, skąd wyruszał statek.

Wskazówka

Jeśli planujecie rejs na Paxos i Antipaxos to warto zapoznać się z ofertami wycieczek oferowanymi przez lokalne biura podróży już na początku waszego pobytu. Każde biuro oferuje rejsy tylko w określone dni tygodnia, więc dobrze jest wcześniej zarezerwować sobie miejsca na wybrany dzień.

Opis rejsu i fotorelacja

Rejs trwa cały dzień. Statek wyrusza z portu około godziny 8:30, a wraca wieczorem, około godziny 19. My płynęliśmy takim statkiem:

Corfu Cruises

Początek wycieczki to okazja do pooglądania miasta Korfu z innej perspektywy.

Port Korfu
Miasto Korfu - Corfu Town

Warto też spojrzeć w drugą stronę na górzysty ląd grecki.

Początek rejsu na Paxos, widoki z portu w Korfu

Drogę umilają nam greckie rytmy;-)

Pierwszy etap rejsu to dopłynięcie do wybrzeża Paxos, co zajmuje około dwóch godzin. Od tego momentu zaczynają się przepiękne widoki, także warto zająć strategiczne miejsca i przygotować aparaty:-) Na początku płyniemy zachodnim wybrzeżem wyspy, które jest bogate w różnorodne formacje skalne, a woda mieniąca się różnymi kolorami błękitu i turkusu niesamowicie kontrastuje z bielą skał. Na zachodnim wybrzeżu Paxos znajdują się również groty, tzw. blue caves, do których wpływają statki wycieczkowe.

Wskazówka

Jeśli wasz rejs będzie przebiegał według tej samej trasy, warto usiąść z lewej strony statku, aby mieć najlepszy widok na mijane wybrzeże.

Stamtąd udajemy się na wybrzeże Antipaxos, gdzie zaplanowany jest pierwszy przystanek. Statek cumuje w pobliżu najpiękniejszych plaż, a my mamy możliwość popływania w krystalicznie czystej wodzie. Woda jest tak przejrzysta, że dokładnie widać dno, choć jest bardzo głęboko! Typowym widokiem u wybrzeży Anitipaxos jest statek wycieczkowy, wokół którego krążą tłumnie pływający turyści. Może i wygląda zabawnie, ale jest całkiem przyjemnie;) Oprócz statków wycieczkowych nie brakuje w tamtejszych zatoczkach eleganckich jachtów.

Wybrzeże Antipaxos

Po około godzinie płyniemy znów w kierunku Paxos, gdzie wpływamy do portu Gaios – największej miejscowości na wyspie.

Wpływamy do portu Gaios - największej miejscowości na wyspie Paxos
Port Gaios
Nasz statek w porcie Gaios na wyspie Paxos.

Dwugodzinny spacer po pięknym miasteczku pozwala poznać urokliwe zakątki Gaios oraz spróbować pysznej greckiej kuchni.

Niestety to co piękne szybko się kończy i po upływie czasu wolnego wyruszamy w drogę powrotną do Korfu. A na koniec znów mamy okazję podziwiać stare miasto:-)