Roque Nublo i Pico de las Nieves – zdobywamy szczyty Gran Canarii

mar 7, 2018 | 2 Komentarze

Najwyższe szczyty Gran Canarii

Gran Canaria to nie tylko plaże. Centralna część wyspy to tereny górzyste, gdzie warto odwiedzić niektóre szczyty i wąwozy. Najwyższym szczytem wyspy jest Pico de las Nieves o wysokości 1949 m n.p.m., a drugim w kolejności Roque Nublo z charakterystyczną wolnostojącą skałą. Podczas jednej z wypraw postanowiliśmy wybrać się w te miejsca.

Położenie

Oba szczyty położone są w niewielkiej odległości od siebie, w centralnej części Gran Canarii. My w pierwszej kolejności wybraliśmy się na Roque Nublo, a dojeżdżaliśmy tam od strony miejscowości Tejeda. Droga dość wymagająca i kręta, ale za to obfitująca w piękne widoki;-) Przejazd z Roque Nublo na Pico de las Nieves to zaledwie 15-20 minut.

Roque Nublo

Parking pod Roque Nuble

Darmowy parking przed szlakiem.

Pico de las Nieves

Dojeżdżamy samochodem na sam szczyt, gdzie znajduje się darmowy parking.

Roque Nublo

Jadąc na Roque Nublo w pewnym momencie po lewej stronie drogi ukaże się nam niewielki parking. Jest to koniec trasy samochodowej, w dalszą drogę należy udać się pieszo. Warto wybrać się tam w godzinach przedpołudniowych, ponieważ miejsce jest dość popularne wśród turystów, a miejsc parkingowych nie ma zbyt dużo. Po przeciwnej stronie drogi rozpoczyna się szlak. Już od samego początku widzimy cel naszej wyprawy – charakterystyczną skałę Roque Nublo.

Wycieczka na Roque Nublo – jak się przygotować?

Trasa prowadząca na Roque Nublo jest bardzo łatwa. Mimo, że znaleźliśmy się w dość wysokich górach (1813 m n.p.m.) to większość wzniesienia pokonaliśmy samochodem, więc szlak, który nam pozostał do przejścia nie zawierał żadnych ciężkich podejść. Warto jednak zaopatrzyć się w wygodne ubrania, sportowe buty i przeciwwiatrową kurtkę. Mimo, że pogoda tego dnia była piękna, a w miejscu, z którego wyjeżdżaliśmy zapowiadał się upalny dzień, to trzeba liczyć się z tym, że wybieramy się w góry, gdzie temperatura znacząco spada, co jest jeszcze bardziej odczuwalne ze względu na silny wiatr. Na przejście do skały i z powrotem należy poświęcić około 1,5 godziny, zakładając  spacerowe tempo i dużo przystanków na robienie zdjęć.

Roque Nublo – fotorelacja

Początek szlaku na Roque Nublo. W oddali widać skałę, do której zmierzamy.

Droga obfituje w piękne widoki.

Na szczycie tereny są wulkaniczne. Pojawia się coraz mniej roślinności, a ziemia staje się coraz bardziej sucha, miejscami czerwona i spękana.

Im bliżej skały, tym bardziej wzmaga się silny wiatr. Jak widać znajdujemy się na otwartej przestrzeni, więc nie ma jak się ukryć w zacisznym miejscu. Roque Nublo wznoszące się na 80 metrów robi niesamowite wrażenie. Ta ciekawa forma skalna to dawne miejsce kultu, wyjątkowe miejsce dla lokalnej ludności.

Ze szczytu możemy podziwiać też wspaniałe widoki na Gran Canarię.

Pico de las Nieves

Pico de las Nieves to najwyższy szczyt Gran Canarii. Nazwa oznacza Śnieżny Szczyt, ponieważ jest to jedyny punkt na całej wyspie, gdzie zimą czasami pojawia się śnieg. W przeciwieństwie do Roque Nublo, na Pico de las Nieves do końca można wjechać samochodem. Dokładnie dojedziemy do punktu widokowego, z którego roztaczają się niesamowite widoki na okolicę i dalsze tereny wyspy. Sam szczyt nie jest dostępny dla turystów, ponieważ znajduje się tam wojskowa baza łączności.

Caldera Los Marteles

Zwiedzając górskie tereny warto zatrzymać się na krótki postój w punkcie widokowym Caldera Los Marteles. Znajduje się ok. 10 minut drogi od Pico de las Nieves przy drodze GC-130. Jest to punkt widokowy na… pozostałości wulkanu, a dokładnie kalderę powstałą w wyniku erupcji wulkanicznej.